דבר מנהל הישיבה הרב חיים אורלן

.

דבר מנהל הישיבה

הורים ותלמידים יקרים ,

אנו מקווים מאוד שאתם נחים וצוברים כוחות לקראת בואה של שנת לימודים חדשה, מרעננת ומלאת אתגרים מעניינים.

גם הצוות כולו נח, צובר כוחות ומתארגן וחושב כל הזמן כיצד לשפר , ליעל ולהפוך את השנה הבעל"ט לשנה של למידה משמעותית וחווייתית .שנה שכל תלמיד הלומד בישיבה יראה בה ברכה שמחה , הצלחה והתקדמות.

בע"ה, אנחנו ממשיכים בתנופה

 אעמוד על השינויים המבורכים שאנו עמלים עליהם כעת.

  1. מנהל חט"ב חדש -ב"ה בשעה טובה ומוצלחת , השנה אנחנו קלטנו לשורותינו מנהל חט"ב חדש ומצוין .

חלוקת התפקידים בהנהלת הישיבה :

ראש הישיבה -הרב שמעון זרביב

מנהל שש שנתי – התמקדות בחטיבה העליונה – הרב חיים אורלן

מנהל חט"ב – הרב עמי קרואני

אין ספק שזוהי בשורה מרעננת וטובה לחטיבת הביניים ולישיבה כולה ואנו רוצים לאחל לו ולכולנו שנה ברוכה ומוצלחת מכל הבחינות.

 

  1. כולל בין הזמנים -גם בימי החופשה הללו ועד עצם היום הזה פועל כולל בין הזמנים לתפארת. תלמידים רבים פוקדים אותו וזהו דבר המרנין את הלב , לראות ולשמוע את קול התורה הבוקע מבית מדרשנו . אגב, למתמידים חולקו פרסים יקרי ערך וכך בע"ה ננהג גם בהמשך.                           

ברכת יישר כוח עצום לרב שמעון זרביב שליט"א שבלעדיו לא היה נושא חשוב זה מתרומם וקם , ולכל התלמידים המתמידים ברכת ה' עליכם לאורך ימים ושנים ,שתגדלו בתורה וביראת שמים אמן.

 

הישיבה גדלה, ב"ה, גם בכמות התלמידים ובאיכותם והשנה אנו שמחים לקבל את פני שתי כיתות ז' החביבות . יום מפגש ראשון לתלמידי הכיתות והיכרות עם המחנכים התקיים זה מכבר ,ולקראת שנה"ל יפגשו הרמים שוב את התלמידים לוז בהמשך החוברת.

אנו ממשיכים להודות לקב"ה על כל הברכה הרבה שהוא מרעיף עלינו, על המבנה המקסים שזכינו לו ועל עיצובו מרחיב הדעת .

גם בחופשה זו עמל ר' אביעד שליטא ,אב הבית ,להביא את הישיבה למצבה המיטבי ואנו מודים לו על מסירותו מעומק הלב.

אנו ממשיכים ומתפללים שהמשכן המכובד הזה וכל מה שבתוכו יהיה בע"ה כלי לתהליכי חינוך ולימוד מתוך נחת שמחה ודיבוק חברים.

בנית בית מדרש גדול ומרווח על גג הישיבה

אנחנו שוקדים לאורך כל הזמן על קידום תהליך הבניה , האדריכלות והשגת האישורים המתאימים . כעת אנו נמצאים בשלבים האחרונים של הגשת הבקשה להיתרי בניה. ממתינים בקוצר רוח בע"ה לתחילת העבודות. להערכתנו העניין יכנס עמוק לתוך שנת הלימודים ונצטרך להתארגן בהתאם

 כאן המקום להודות מעומק הלב שוב לכל מי שנתן ותרם מכספו על מנת שנוכל להתחיל ולהגשים את החלום וכן לעיר אלעד ולרב פורוש העומד בראשה , לראשי הציבור הדתי לאומי ובראשם שי נתן , יניב בדלוב , ויעל סעד על המאמצים הכבירים שהם עושים על מנת לעזור לנו להגשים חלומות .  תודה רבה .

  1. פתיחת מועדונית אחה"צ בסיוע העיר אלעד.

בע"ה מיד לאחר החגים הישיבה פותחת מועדונית לתלמידים הזקוקים לקידום לימודי והעצמה.

המועדונית תפעל במשך חמישה ימים בשבוע מהשעה 15:00-18:00 על מנת להקל על הישארות התלמידים תינתן ארוחת צהריים לתלמידים שנבחרו ושיבחרו . במהלך הזמן התלמידים יקבלו עזרה בש.ב ובהשלמת פערים , תהינה פעילויות גיבוש , חוגים ועוד.

בפיילוט נבחרו 15 תלמידים מתאימים ואם העניין יצליח , יתווספו תלמידים נוספים בעה.

  בע"ה מיד לאחר החגים יתחילו הקורסים והחוגים הבאים:

  1. מערכת חוגים – הישיבה תפעיל מערכת חוגים לתלמידי הישיבה במחירים מוזלים יחד עם מתנ"ס אלעד. נשלח אליכם ההורים טופס הרשמה מקוון ובו מספר לא מבוטל של חוגים . למותר לציין כמה חשובה פעילות בלתי פורמלית לעיצוב וקידום הילד . ההורים מוזמנים להירשם.
  1. קורס משכיני שלום –הקורס על מנת שתלמידינו ילמדו לפתור ביניהם את הסכסוכים הנוצרים  ע"י דיבור נכון ובעצמם , הישיבה תפתח בע"ה קורס גישור לתלמידים מובילים ומקובלים בשכבות הבוגרות . התלמידים יעברו את הקורס ויקבלו כלים לגישור . תלמידים אלה יישבו בתורנות בשעות מסוימות בכל יום ויעזרו וילמדו תלמידים מהישיבה לפתור סכסוכים . תלמידים אלה יקבלו הדרכה צמודה לאורך השנה מפסיכולוג העוסק בתחום שיעזור להם וייעץ להם לפעול בצורה שקולה ונכונה לרווחת כל הצדדים. 
  2. קורס העצמה לתלמידים –

הקורס ייקח כ15 תלמידים שאותרו כבעלי פוטנציאל מנהיגותי (ללא קשר למצבם הלימודי ) ויפעל בצורה חוויתית ביותר לתת להם כלים לפתח ולהתקדם בכל התחומים.

  1. פעילות חסד נוספת ומשמעותית בישיבה היא נושא חלוקת כריכים .- גם השנה הישיבה משקיעה ממון רב יחד עם ארגון נבט כשהמטרה היא שלא יסתובב נער רעב בישיבה.

תלמידי הכיתות הגבוהות ינהלו את חלוקת הלחמניות , ארגונן בצורה נקיה ואסטטית עם מגוון ממרחים טובים ומזינים .

במקביל השנה הישיבה תמשיך לשים  דגש על העמקת הזהות הציונית דתית של הנערים תוך העמקת הקשר אל מעיין התורה ממנו אנו יונקים .

במסגרת זו , השנה ימשיך  ויגדל בע"ה כולל לימוד אחה"צ וכל מי שירצה להצטרף ,השעה המיועדת אחר הצהריים ,בין השעות 16:15-17:15

שעה זו מאפשרת לחלק ניכר מהתלמידים המעוניינים להשתתף בלמידה המיוחדת הזאת .

בנוסף

כמו כן ,  אנו רואים בהשתאות ובהערכה רבה תלמידים רבים המשתתפים בשיעורי ראש הישיבה המתקיימים בעיר בשעות הערב וכן את הצטרפותם של תלמידינו היקרים לשיעורי תורה נוספים . הישיבה קוראת לכם ההורים לתמוך ולשלוח את הנערים לשיעורים להגדיל תורה ולהאדירה..

  1. גם השנה מתוכננת הזמנת דמויות תורניות לשיחה בישיבה או בזום וכן במפגש ישיר ע"י נסיעה אליהם .
  2. כ"כ אנו מתכוונים להעמיק את הקשר בין רבני העיר ובין תלמידינו .
  3. עונגי שבת ע"י הרמים , שבתות ישיבה מיוחדות וסמינריונים לכיתות השונות.

4 הישיבה יוזמת פעילויות חווייתיות שונות לאורך השנה להעמקת הזהות הציונית דתית , פירוט בהמשך.

  1. השנה הישיבה תרחיב את הלמידה העצמית והתלמידים ילמדו בסדרי בוקר במרבית מימי הלימוד . במהלך סדרים אלה תלמידי י יא ויב ילמדו עם תלמידי החטיבה ויהיה בכך גם השלמת שעות מחויבות אישית. 

ולנושאים האחרים

למידה, פדגוגיה ומה שביניהם

גם השנה נשים את הדגש בלמידה משמעותית וחוויתית שתיתן לתלמידים כלים של לומד עצמאי ,כלים לפיתוח החשיבה והיצירתיות לצד למידה עקבית ומסודרת .

אבל התנאי הבסיסי להצלחה הוא הגעה עקבית ומסודרת .אנו קוראים לכל ההורים לוודא שהבנים מגיעים באופן מסודר ללימודים , הולכים לישון בשעה סבירה ומכינים את המטלות והעבודות כראוי. המחנכים והיועצים וכן צוות ההנהלה לשירותכם למתן עצה ככל שנוכל לעזור לתלמידים ולכם הורים בהחזרה חלקה של הבנים למסגרת לימודית מסודרת.

השנה יושם דגש על קיום וביצוע התקנון ע"י התלמידים , הצוות והנהלת הישיבה.        מצ"ב תקנון הישיבה המלא ותקציר התקנון (10 הדיברות..)

 

כמו כן אנו שבים וקוראים להורים לשתף את המחנך , היועץ ואם צריך גם את ההנהלה בכל מקרה שאתם חשים שהדברים אינם מתנהלים כשורה . הרבה יותר קל לפתור קשיים לפני שהם נכנסים כבר למעגל תאוצה של הדרדרות ח"ו.

מגמות -השנה הרחבנו ב"ה את מגוון המגמות הטכנולוגיות שלנו , אנו מאמינים שלמגמות אלה יש ערך מוסף עצום של למידה שיתופית ויצירתית . התלמידים בונים ויוצרים פרויקטים שונים ברמת 5 י"ל כל אחד בתחומו . למידה זו היא הרבה מעבר לבגרות עצמה, וכמובן הערך המוסף הוא  שהתלמידים יוצאים עם מקצוע מבוקש ויכולים לגשת ללימודי המשך יג יד .

ספינת הדגל היא מגמת אלקטרוניקה ומחשבים : מגמה מעניינת מאוד ומאתגרת התלמידים לומדים שפת מחשב ,לכתוב קוד ולישם את הידע שלהם בתוך מכשירים שונים שהם בונים .

 מגמה זו דורשת שעות למידה מעבר למגמות האחרות והתלמידים המעוניינים משלבים גם פיסיקה ברמת 5 יל וכמובן מתמ' ואנגלית  ברמת 5 י"ל ומקבלים עי כך את הבגרות האיכותית ביותר הקיימת .

ב"ה צוות המורים במגמה משתבח משנה לשנה והשנה קלטנו מורים חדשים ומנוסים ביותר שיובילו את התלמידים להצלחה גדולה בע"ה.

 

 מגמת תקשוב: מגמה יפה ומעניינת שאותה מוביל הרב ברטוב שנחשב אחד מהמורים המעולים בארץ בנושא זה. התלמידים מקבלים ערך מוסף עצום וידע נרחב בתחומים רבים כמו הגנת סייבר ועוד.

מגמת עיצוב גראפי התלמידים לומדים את יסודות העיצוב הגרפי , שימוש בתוכנות ייעודיות , אנימציות ועוד. השנה היא השנה הראשונה בה יכינו תלמידי כיתה יב פרויקט של 5 יל ואנו מאחלים להם הצלחה רבה.

 

כפי שכתבנו כל תלמידי המגמות הטכנולוגיות שפירטנו מסיימים 5 י"ל של המקצוע המוביל בכיתה יא , ובכיתה יב ניגשים להכין פרויקט סיום של 5 י"ל נוספות בו הם מביאים את הידע שרכשו לידי ביטוי בצורה יצירתית ויפה.

יש לציין כי לצידן של כל המגמות הטכנולוגיות  ניתן להרחיב ל 5 י"ל ( בגרות עיונית), בתושב"ע ( כל התלמידים עושים) בפיסיקה , תנך , מגמת א"י  .

 

תפקידים משמעותיים חדשים

מנהל חט"ב חדש :כפי שכתבנו בע"ה נכנס לתפקידו מנהל חט"ב חדש עם רוח מרעננת הרב עמי קרוואני . עמי עבד תקופה ארוכה מאוד כמנהל פנימיה בישיבה נחלים ולאחר מכן ניהל מספר שנים חט"ע וחט"ב באיזור המרכז.

מנהל מנוסה מאוד ואנו מאחלים לו הצלחה רבה בתפקידו.

 

רכזים פדגוגיים: ר' אלדד איטח יכהן כרכז פדגוגי של החטיבה העליונה

לצידו מונה הרב גיא רפאלוב כרכז פדגוגי של חטיבת הביניים .

 

רכז תקשוב :הרב אדיר ברטוב  ימשיך ביתר שאת בתפקידו החשוב כרכז תקשוב של הישיבה.

 

אתר האינטרנט של הישיבה

אנו משתדלים לעדכן אותו . ההורים מוזמנים להיכנס.

 

תוכנות לימודיות ואחרות

תוכנת המשוב היא הכלי המשמעותי של התלמידים ושלכם ההורים לבחון את מצבו של הנער. אנא אל תוותרו על כניסה קבועה, התכתבות עם המורים , וכו'.

סיסמא תינתן לכל תלמיד בתחילת השנה . הסיסמא תלווה אותו עד סיום כיתה י"ב בע"ה.

תוכנת GOOL– אתר בגרויות אונליין במקצועות הבגרות. האתר מלווה בעשרות אלפי סרטוני וידאו מרמת הבסיס ועד לרמת הבגרות. תלמידי כיתות י'-י"ב קיבלו הפניה להרשמה. השנה המורים ישתמשו בתוכנה והיא חלק מספרי הלימוד .

קיבלתם דף הנחיות לרישום לתוכנה בסוף שנה שעברה . בעלות סמלית בלבד יקבלו התלמידים שפע של עזרה ושיעורים פרטיים במקצועות הלימוד השונים .

תוכנת התלמוד החזותי

 נועדה להקל על התלמידים את לימוד הגמרא . הישיבה רכשה גם השנה את הזכות להשתמש בתוכנה זו.

 

חדר מחשבים חדש ומפואר –נפתח באמצע השנה שעברה ,

 נכנס לתפקוד מלא ויש לו דרישה מרובה בה

 

השנה התווספו עוד 25 מחשבים ניידים לכמות הקיימת ,דבר שיקל על מתן מענה לביקוש הגבוה לשימוש במחשבים בלמידה.

 

 

 

יום שישי –

השנה , מתכונת הלימודים ביום שישי עוברת לזום .

  יש לציין כי תתקיים תפילת שחרית בישיבה למעוניינים , וכן שיעור לפרשת שבוע שיועבר ע"י ראש הישיבה לתלמידים שיגיעו לישיבה השיעור ישודר לכלל  התלמידים  וההורים המעוניינים) בזום.    

 שיעור זה הינו שיעור חובה.

 

תגבורים לימודיים

גם השנה הישיבה תשתדל לדאוג ככל הניתן שתלמידים הזקוקים לכך יקבלו קידום ותגבור לימודי . לשם כך אנו מכניסים מורים נוספים שתפקידם לתגבר ולתת עזרה. כמו כן גם השנה יכנסו סטודנטים לעזור לתלמידים .

 

קיום מחוייבות אישית לתלמידי כיתות י-יב בתחומי הלמידה

תלמידי הכיתות הגבוהות ימונו כמתרגלים בכיתות , או לקבוצות למידה קטנות או ללימוד פרטני. התלמידים יאמצו את תלמידי הכיתות הנמוכות שיבחרו .

 

חינוך חברתי –

 

ימשיך להיות במוקד ובמרכז החינוך של הישיבה ,לצד הקידום הלימודי האינטנסיבי ועמידה בכל דרישות משרד החינוך . הישיבה רואה בתחומים אלה מפתח להעצמה להתפתחות ולפריחה של הנערים היקרים .

תודה גדולה  לרב רחמים גולקרוב ולרב יובל כהן שלקחו את הנושא לידיהם בצורה נפלאה.

השנה מתוכננים להינתן בע"ה סיורים לימודיים לכל כיתה ,סיור בעקבות התנ"ך, טיולים חד יומיים וימי כיף וכמובן הטיולים השנתיים.( בהתאם לתקציב הישיבה ותשלומי ההורים )

 

מסע זהות

 הישיבה מתכננת להוציא את תלמידי כיתות י' – י"א –ל4 ימי מסע משמעותיים וחווייתיים ביותר לכיוון ירושלים . מקווים מאוד שהפעם יתקיים המסע כסדרו ולא יבוטל כפי שהיה בשנה שעברה… תתפללו.

עלות השתתפות ההורים שנקבעה ע"י משרד החינוך במימון המסע היא 513 ש"ח לתלמיד והיא תגבה בנפרד.

 

ארוחת צהריים– כמו בשנה שעברה , ניתן לרכוש ארוחת צהריים בעלות של 20 שח לערך למנה. פרטים בהמשך .

 

תוכניות נוספות המופעלות בישיבה

  • תכנית מעגלים – תופעל לכיתה יא' – יב'.

מטרתה הכללית יצירת קשר אישי עם התלמידים בתקופה מבלבלת זו של גיל ההתבגרות והכוונתם לישיבות . בע"ה, יגיע מדריך פעם בשבוע. המדריך יקיים פעילות בכיתה ואח"כ יוציא את התלמידים לסבב שיחות . התוכנית כוללת גם מפגשים שונים ופעילויות .

     תכנית אח בוגר תופעל כחלק מהמחויבות האישית, בע"ה.

  • תכנית הכנה לחיים כתה י"ב
  • התוכנית פועלת כבר למעלה משלוש שנים בהצלחה רבה,
  • מטרתה להוציא מן הישיבה בוגרים שבע"ה ימשיכו בישיבות ומאידך בקיאים גם בהוויות העוה"ז ולא רק בידע תיאורטי.
  • התלמידים יפגשו עם ראשי ישיבות שונים, אנשי צבא, מנהלי בנק, מנהלי פעמונים, וילמדו תכנון פיננסי נכון.  כמו כן מתוכננת סדנת העצמה משמעותית בת שמונה מפגשים
  • מגוון נושאים נוספים מגוונים באווירה של ערבי כיתה וגיבוש חברים .

                                                 

בברכת שנה מוצלחת ברוחניות ובגשמיות

חיים אורלן

מנהל הישיבה